معرفی کتابمهارت های زندگیمهارت‌های روانی

چکیده و توضیحاتی در باب کتاب چرا انسانهای خوب رنج می بینند؟

چکیده و توضیحاتی در باب کتاب چرا انسانهای خوب رنج می بینند؟

 

چرا انسانهای خوب رنج می بینند؟
مهارت های روانی | کتاب فوق نه اثر جی،پی، واسوانی به ترجمه شیدا دلاوری است در سال ۹۴ به چاپ دوم رسید، پیشتر این اثر به ترجمه میترا کیوان مهر در سال ۸۷ روانه بازار شده بود.


خواندن این کتاب از این جهت که می‌تواند پاسخگوی سوالات روزمره هزاران نفر باشد، مفید است. کسانی که با وجود خوب بودن باز هم دچار رنجها و مصیبتهایی می‌شوند که هیچگاه جوابی برای آن نداشته اند.


واسوانی نویسنده کتاب از عرفای مشرق زمین و معتقد به ادیان الهی است. البته به کارما، تناسخ یا عود ارواح هم می پردازد.
مثالهای فراوانی که واسوانی در این اثر گنجانده به قدرت تاثیرگذاری آن افزده است که در ادامه مطلب به برخی از جملات کتاب اشاره می کنم.


هنگامی که هنری فورد هفتاد و پنج سال داشت از او در مورد موفقیتش سوال کردند. او در جواب گفت: زندگی خود را بر سه اصل بنا کرده ام: ۱_ پرخوری نمی¬کنم. ۲_ خیلی نگران نمی شوم و ۳_ بیشترین تلاش را به بهترین نحو انجام می دهم و هر اتفاقی که پیش بیاید مطمئنم بهترین است. (اشاره به سوره نمل آیه ۴۰)

چکیده و توضیحاتی در باب کتاب چرا انسانهای خوب رنج می بینند؟


ریشه استثمار و بی عدالتی های اجتماعی و سوء مدیریتی ها در این افکار است: من از آن فرار خواهم کرد! اما اگر بدانیم که در این جهان پهناور نمی‌توان از چیزی فرار کرد، مراقب اعمال و افکارمان هستیم تا پلید و شریرانه نباشد.


اولین قانون طبیعت این است: همانگونه که فکر می کنید، خواهید شد و قانون دوم؛ هرچه بکارید درو خواهید کرد. این دو قانون را با همدیگر قانون کارما می نامند.


حضرت محمد (ص) می فرماید: وسوسه همانند یک رهگذر است، درِ خانه دلها را می زند و آرزو می‌کند که میهمان قلب شما شود. اگر به او اجازه ورود بدهید، او صاحب خانه خواهد شد‌.


کنفسیوس می گوید: هنگام جوانی از جنگها آگاه باش، زمانی که قوی هستی از عشق و هنگام پیری از مال پرستی بپرهیز!


شللی شاعر بزرگ انگلیسی می گوید: قدرت همانند طاعون مخرب، به هر چه دست بزند، آنجا را آلوده می‌کند.

انسان معنوی حقیقی از هر آرزویی خود را آزاد می سازد. بی آرزو باشید! (تا بی نیاز شوید)


انسان رنج می کشد چون مشغول پرسه زدن است، علت پرسه زدن آنها سه چیز است: ۱_ به دنبال مسرت و رضایت است ۲_ به دنبال ثروت است و ۳_ به دنبال شهرت و بزرگی های دنیوی می‌باشد.

چکیده و توضیحاتی در باب کتاب چرا انسانهای خوب رنج می بینند؟


یادمان باشد که همانطور که شب و روز با هم می آیند، خیر و شر، شادی و غم، اتفاقات بد و خوب عین تار و پودی مقابل چشمانمان ظاهر می‌شود، این روزهای پایان سال اگر چه برخی از مسافرت و تفریح و دید و بازدید محروم شده اند، اما برخی دیگر که نگران هزینه‌های جاری، پوشاک زن و فرزندشان بودند دیگر شرمنده نیستند!


برخی که نیاز به استراحت، تفکر، مطالعه و… داشتند برایشان فرصتی مهیا شد که خودشان را بهتر ببینند و ارزیابی کنند، این شرایط ویژه نشان داد اگر که دنیا با ما مشکل دارد از کارمای خودمان است چرا که به خودمان رحم نکردیم، اگر مشاغلی را به سخره گرفتیم دیدیم که هر شغلی مشکلات و سختی های خودش را دارد، چه دکتر و پرستار، چه معلم و دبیر، چه کارمند بانک یا نانوا….


اگر از مسئولان گله مندیم برای وضعیت موجود، دیدیم که مردم هم کم از مسئولان ندارند.


در پایان امیدوارم ضمن مطالعه کتاب فوق و کتابهای معنوی مشابه بتوانیم شرایط را برای هم زیستی مسالمت آمیز فراهم کنیم.

 

تهیه و تنظیم: مجید کرامتی مقدم

مهارت‌های روانی | mentalskills

«مهارت‌های روانی» پایگاهی جامع و صمیمی برای رشد و توسعه فردی و اجتماعی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا