دسته‌بندی نشدهروانشناسی شخصیتمهارت‌های روانی

مسئولیت پذیری فردی

مسئولیت پذیری فردی


مهارت های روانی |  انسان های زیادی را اطرافم میشناسم که از شرایطی که دارند نا راضی هستند و گله مندانه از زمین و زمان شکایت می کنند و برای مشکلات کنونیشان همه را مقصر می پندارند جز خودشان را.


فرهنگ مسئولیت گریزی به ما اجازه میدهد از ژن ها تا اداره کنندگان بزرگ جهان را در سرنوشت خودمان دخیل بدانیم اما سهمی برای خودمان قائل نباشیم. حال آنکه واقعیت آن است که دستی جز دست ما سرنوشتمان را رقم نخواهد زد.

کانال و سایت مهارتهای روانی: مسولیت پذیری فردی


ویلیام گلسر روانشناس بزرگ آمریکایی بعد از ۱۵ سال فعالیت در ندامتگاه های آمریکایی و کار با بزهکاران به این نتیجه رسید که حتی اختلالات شخصیتی نیز نوعی بی مسئولیتی و واکنش جبرانی برای فرار از واقعیت موجود است.

وقتی قبول واقعیت با همه ی سختی هایش آنقدر به روان ما فشار می آورد که حاضریم خود را به هر خواب خرگوشی بزنیم اما درد بیداری و آگاهی را متحمل نشویم.


دوستان عزیز!
آگاهی و پذیرفتن واقعیت با همه ی ابعاد سیاه و سفیدش بزرگترین کاریست که یک انسان میتواند انجام دهد. چرا که در پس پذیرش آنچه که هست یک مسولیت پذیری فردی با هدف تلاش برای بهبود شرایط موجود نهفته است.

شرایطی که جز خود من کسی نمیتواند برای من ایجاد کند. این روزها انسانیت بیش از هر چیزی محتاج همین مسولیت پذیری فردی است که از مجموع آن امید می رود حال جهان بهبود یابد.


#شیوا_ایزدی
#کارشناس_ارشد_مشاوره

مهارت‌های روانی | mentalskills

«مهارت‌های روانی» پایگاهی جامع و صمیمی برای رشد و توسعه فردی و اجتماعی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا