روانشناسی شخصیتمعرفی کتاب

معرفی کتاب روان‌شناسی شخصیت

مهارت‌های روانی | مطالب کتاب روان‌شناسی شخصیت که از منابع معتبری گردآوری شده است اولین بار در سال ۹۰ توسط انتشارات معیار علم در ۹۶ صفحه منتشر شد. در این اثر به روانشناسی صورت، پیشانی، ابروها، پلکها، دماغ، لبها، گوش، فک، چشمها، موها و کلا حرکت بدن پرداخته است. در دنیای تعاملات امروزه که هر شخصی ناگزیر است بارها و بارها در مصاحبه‌های شغلی، تحصیلی و… شرکت کند، آشنایی با زبان بدن می‌تواند بسیار مفید و موثر باشد.

اما چرا زبان بدن مهم است؟ متخصصین ارتباطات معتقدند که از روی حرکات بدن می‌توان تا ۹۰ درصد ناگفتههای هر فرد را متوجه شد. از طرفی تحقیقات روانشناسی بیانگر این حقیقت است که در زمان یک گفتگوی رو در رو، تنها ۷ درصد پیام ما از طریق لغات و کلمات انتخابی، به مخاطب منتقل می‌شود. ۳۳ درصد مقصود ما از طریق لحن صدا، بلندی و کوتاهی صدا، افکت‌های صوتی و…. انتقال پیدا می‌کند و ۶۰ درصد باقی مانده به وسیله حرکات بدن به مخاطبمان منتقل خواهد شد! پس آشنایی با این زبان برای رفتارهای شخصی، شغلی، تحصیلی و اجتماعی بسیار اهمیت دارد.

معرفی کتاب روان‌شناسی شخصیت

معرفی کتاب روان‌شناسی شخصیت

توضیح تکمیلی به‌قلم مجید کرامتی مقدم:

با این وجود مطالبی از این دست کاملاً قطعیت ندارد و حتی می‌تواند شخص را به اشتباه و پیشداوری بیندازد. چرا که برخی حرکات زبان بدن از فرهنگی به فرهنگ دیگر متفاوت است. برای تشخیص حرکات زبان بدن لازم است مجموعهای از حرکات را مد نظر قرار داد و نه فقط یک حرکت خاص آن را، ضمناً قضاوت کلی را هم تا حد امکان باید به تاخیر انداخت.

این آگاهی پیش از آنکه برای پیشگویی ملاک باشد در واقع بیشتر برای این است که برخی حرکات ناخواسته شما در جلسات مهم زندگیتان نتیجه فاجعه باری به دنبال نداشته باشد. شاید بارها از اینکه با شما رفتار غیرمنصفانه و بدی شده است بدون آنکه دلیل آنرا بدانید، گله‌مند بوده‌اید! اگر جوابتان مثبت است باید به مسائل فوق جدی‌تر بیا‌ندیشید.

در طول تاریخ بجز چهره‌خوانی، شبه علم‌های متعددی نیز در ارتباط با چهره به‌وجود آمده‌اند که اغلب از لحاظ علمی و امروزی رد شده‌اند (البته نه کامل!)

شبه علم‌هایی نظیر؛ جمجمه‌خوانی، پیشانی‌خوانی، حس‌خوانی، شخص‌شناسی، منش‌شناسی و….

اگر به زبان بدن علاقه‌مند شدید می‌توانید از کتاب‌های کامل‌تری نظیر؛

چگونه با زبان بدن حرف می‌زنیم، نوشته آلن باربارا پیس، زبان بدن راز موفقیت ترجمه کرمی، روانشناسی در خدمت بشر، آن سوی چهره‌ها نوشته دکتر ناصرالدین صاحب‌الزمانی و هنر مکالمات کوتاه نوشته دبرافاین استفاده کنید.

گرد آورنده
رامین قهرمانیعلی عرب زاده

مهارت‌های روانی | mentalskills

«مهارت‌های روانی» پایگاهی جامع و صمیمی برای رشد و توسعه فردی و اجتماعی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا