روانشناسی سازمانیروانشناسی ورزشیمعرفی کتاب

نقل و انتقالات (آغاز کار، پایان دادن به کار و چالش های جدید) فصل آخر


نقل و انتقالات (آغاز کار، پایان دادن به کار و چالش های جدید)
فصل آخر

آغاز کار:


مهارت های روانی | معمولاً رهبرانی که تازه مسئولیت سازمانی را به عهده می گیرند، دوست دارند در هر مساله ای که پیش می آید تاثیرگذاری خودشان را به رخ بکشند. برخی معتقدند هر رهبری صرفاً ۱۰۰ روز اول مسئولیتش را وقت دارد تا حضور خودش را تثبیت کند. برای کسانی که تازه به پست مدیریتی می رسند، ابزار وجود کردن با دار و دسته ای از افراد تازه نفس جذاب است. وقتی آدم مسئولیت جدیدی را به عهده می گیرد، خود به خود بعد از مدتی سر و کله مشکلات پیدا می شود.


پایان دادن به کار:


ترک کردن جایگاهی که تا دیروز در اختیارتان بود کار آسانی نیست و تقریباً غیر ممکن است بشود به شکلی مناسب این مرحله را پشت سر گذاشت. در کل دورانی که در منچستر یونایتد بودم، تنها کاندیدای واقعی برای به عهده گرفتن نقش من در منچستریونایتد، کارلوس کیروش بود.

نوشته های مشابه

چالش های جدید:


سال ۲۰۱۳ متوجه شدم که برای پر کردن اوقات فراغتم سرگرمی های دیگری هم هست که می شود به آنها پرداخت. چیزی که بیشتر از همه دلم برایش تنگ شده، همراهی جوانانی است که شوق استقبال از چالش های غیرممکن را در سر داشتند. توصیه ای که خودم قبل از بازنشستگی به این و آن می گفتم، یعنی دمپایی ات را نپوش! این حرف بیشتر از همه شرح حال من است، به همین خاطر است که درست بعد از صرف صبحانه، عوض دمپایی، کفش هایم را به پا می کنم.

 

منبع: کتاب رهبری نوشته سرالکس فرگوسن است ترجمه هنگامه خدابنده این کتاب در ۱۳ فصل و ۳۷۶ صفحه به همت انتشارات الماس پارسیان در سال ۱۳۹۶ منتشر شده است.

تهیه و تنظیم مجید کرامتی مقدم  (کانال مهارتهای روانی)

 

توضیح تکمیلی و نقد (مجید کرامتی مقدم):


در مورد انگیزه تصدی پست و رها نکردن میز ریاست در کشورمان نمونه های فراوانی را می تواند نام برد، دو شغله و چند شغله های شیفته خدمتی که هیچ قانونی نمی تواند آنها را در مسیر خدمت رسانی دور کند، مگر کرونا!


در مورد نقل قول فرگوسن و گزارش عملکرد ۱۰۰ روزه، ناخواسته یاد ۱۰۰ روز اول تدبیر و امید شدم که چند سالی هست دیگر خبری نیست.


عزل و نصبها یا بهتر است بگویم رفت و آمدهای اتوبوسی هم در سازمان های ما بی نظیر است.


در سراسر این کتاب فرگوسن بارها و بارها از نقش پر رنگ کیروش سخن گفته که در جای خود جالب و قابل تامل است.


انگیزه تمام نشدنی فرگوسن حتی بعد از ۳۹ سال کار که بخش زیادی از آن را در منچستریونایتد بوده است، برای ما می تواند بسیار آموزنده باشد که هنوز اول راهیم!

 نقدی بر کتاب:رهبری/ الکس فرگوسن / فصل آخر (نقد: مجید کرامتی مقدم)

مهارت‌های روانی | mentalskills

«مهارت‌های روانی» پایگاهی جامع و صمیمی برای رشد و توسعه فردی و اجتماعی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا