معرفی کتابمهارت های زندگی

معرفی و توضیحاتی چند درباره کتاب جرقه ذهنی

معرفی و توضیحاتی چند درباره کتاب جرقه ذهنی
نوشته: اسکات برکون، ترجمه: روزبه فرشید فام


این کتاب در ۱۷۶ توسط انتشارات کلک زرین در سال ۹۱ منتشر شده و در سال ۹۶ به چاپ دوم رسیده است.
کتابی انگیزشی و آموزنده که به پویاسازی، سیال سازی و پرورش ذهن می پردازد.


در این اثر به اهمیت زمان، اولویت های کاری، خواسته ها و عقاید، محبوب بودن یا خوب بودن، سخت گیر بودن یا سهل گیر بودن، شفافیت، متفاوت بودن و ده ها مورد دیگر اشاره می‌کند.

نوشته های مشابه


در قسمتی از کتاب می خوانیم:


چرا وضع دنیا آن قدر خراب است؟


من به دو مورد اشاره می کنم که علت وضع نامناسب دنیا را توضیح می‌دهد.


۱_ مردم شنوا نیستند!

برای مردم امری ناشدنی است که به شکلی متفکرانه برای درک این که دیگران چه بر زبان می رانند، تلاش کنند. در عوض می نشینند تا خود اظهار نظر کنند.


۲_ مردم مطالعه نمی‌کنند!

ما آنچه را که ادعا می کنیم، نمی خوانیم یا به طور ناقص آن را می خوانیم، همین می‌شود که آنچه کتب مقدس برای تغییر رفتار ما در نظر داشتند برآورده نمی‌شود، بسیاری از خون ریزی ها توسط افرادی انجام می‌شود که ادعا می‌کنند از مفاهیم مقدس خود حفاظت کرده و افرادی را می کشند که آنها هم مفاهیم مقدس خود را نگاه داشته اند.


اگر مردم با دقت بیشتری مطالعه کنند، بیشتر از آنچه که می خواهند نصیبشان می‌شود، در هر فرهنگ، تیم، خانواده یا کشوری که گوش فرا دادن محترم شمرده می‌شود مردمان آنجا شادتر هستند و صمیمیت بیشتری دارند و در دستیابی به چیزهایی که برایشان مهم است موفقتر می‌باشند.


وقتی مردم را در مشکل می بینید از خود دو سوال بپرسید؛ چه کسی گوش نمی‌دهد؟ و چه کسی مطالعه ندارد؟

معرفی و توضیحاتی چند درباره کتاب جرقه ذهنی
نوشته: اسکات برکون، ترجمه: روزبه فرشید فام

تهیه و تنظیم: مجید کرامتی مقدم  (کانال مهارتهای روانی)


توضیح تکمیلی از مجید کرامتی مقدم:


اگر دقت کرده باشید همه ما از کمبود وقت برای رسیدگی به کارهای شخصی مان می نالیم، آوردن بهانه های مختلف، فشار کاری و ده ها دلیل و عذر دیگر!


اما واقعیت گرفتار شدن در روزمرگی است و طبق قانون اینرسی میل به حفظ همین حالت تا تغییر و اصلاح امور! مادامی که به همین روش ادامه دهیم نه تنها مشکلی حل نخواهد شد بلکه کارهای عقب افتاده بیشتر روی هم تلنبار می‌شود.


یا در مورد انتخاب بین محبوب بودن یا خوب بودن که اغلب ما به آن دچار شده ایم باید بگویم که به ندرت هم راستا قرار می‌گیرند چرا که اگر بخواهیم همه را راضی کنیم و محبوب باشیم، در اغلب اوقات ناچاریم که قید کار خوب و شایسته سالاری را بزنیم، همان مشکلی که مسئولین و نماینده های ما هم دارند.


و اما در مورد همان بریده کتاب که در بالا آوردم باید بگویم، که همین نشنیدن حرف همدیگر چقد به فاصله ها، دشمنی ها و کدورت ها منجر شده است. در مناظره های مختلف شاهد هستید که چقدر توی حرف همدیگر می پریم و اصلاً اجازه حرف زدن و انتقال موضوع مورد بحث را نمی دهیم.


خب طبیعی است که مناظره ها در ادامه به پرخاش کلامی (حتی فیزیکی)، توهین و دلخوری منجر می‌شود بدون هیچ نکته آموزنده دیگری، مسئول و غیر مسئول هم نمی شناسد.


همه ما از این نمونه دعواهای کلامی بارها و بارها دیده و شنیده ایم و حتی تجربه کرده ایم!


اگر می خواهیم که حال همه ما خوب شود، همین دو نکته‌: گوش کردن و مطالعه کردن را اگر سرلوحه کارمان قرار دهیم، پیشرفت زیادی را تجربه خواهیم کرد.


در این روزهای خانه نشینی چه چیزی بهتر از گوش کردن به صحبت خانواده، اطرافیان و مطالعه کردن، چرا که به راحتی می‌شود این تهدید را به فرصت تبدیل کرد. ضمن اینکه می‌شود سرانه مطالعه را هم در کشور بالا برد. (اشاره به روزهای اول قرنطینه عمومی کرونا، برگرفته از کانال مهارتهای روانی)

توضیح تکمیلی از مجید کرامتی مقدم

مهارت‌های روانی | mentalskills

«مهارت‌های روانی» پایگاهی جامع و صمیمی برای رشد و توسعه فردی و اجتماعی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا