روانشناسی سلامتروانشناسی شخصیتمعرفی کتاب

مراقبه و آرامش درون اثر کارل گوستاو یونگ

روانشناسی یوگای کندالینی
یوگا از منظر فلسفه و روانشناسی



مهارت های روانی | کتاب مراقبه و آرامش درون، اثری نوشته کارل گوستاو یونگ است که اولین بار در سال 1933 انتشار یافت. سمینار یونگ درباره یوگای کندالینی، که در باشگاه روانشناسی زوریخ در سال 1932 برگزار شد، به شکلی گسترده به عنوان نقطه تحولی در درک روانشناسانه از اندیشه شرق و دگرگونی های سمبلیک تجارب درونی شناخته می شود. یوگای کندالینی، مدلی برای مراحل پیش رونده مراحل بالاتر آگاهی را در اختیار یونگ قرار داد و او، نمادهای آن را با توجه به فرآیند «فردیت یافتن» تعبیر نمود. سخنرانی ها و مباحثات مطرح شده در این سمینار، در کتاب مراقبه و آرامش درون گردآوری شده اند و تمام افرادی را که به کاوش های روانشناسانه و اطلاعات مربوط به مذاهب دیگر علاقه مند هستند، به خود جذب می کنند.

معرفی کتاب مراقبه و آرامش درون یا روانشناسی یوگای کندالینی




کتاب یک مجموعه مقالات است. مقاله اول ضمن به ناسازگاری عرفان‌‌های شرقی با ذهن و فرهنگ انسان غربی می‌پردازد. یوگا در شرق ابزاری است برای اعتلای روحانی. یونگ اما پیشبینی می‌کند که یوگا در غرب از صرف تمرین‌های فیزیکی فرتر نمی‌رود. پیشبینی که تا امروز درست درآمده و یوگا در کنار باشگاه و پیلانس و غیره صرفا یک ورزش مفید شده و بخشی از پاپ‌کالچر.
فصل‌های بعد بیشتر توضیحاتی درمورد خود یوگا و بودیسم است اما شلخته و پراکنده. به نظرم اطلاعات کاملی بدست نمی‌دهد و نه درست تاریخی است، نه روانشناسی، نه عرفانی. 

نوشته های مشابه

معرفی کتاب مراقبه و آرامش درون اثر کارل گوستاو یونگ

مهارت‌های روانی | mentalskills

«مهارت‌های روانی» پایگاهی جامع و صمیمی برای رشد و توسعه فردی و اجتماعی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا