روانشناسی سازمانیروانشناسی ورزشیمعرفی کتاب

فصل یازدهم: توسعه کسب و کار (نوآوری، فوران اطلاعات و حفظ اسرار)

فصل یازدهم:
توسعه کسب و کار (نوآوری، فوران اطلاعات و حفظ اسرار)

نوآوری:


مهارت های روانی |   مابین سال های ۱۹۸۶ و ۲۰۱۲ بخش تجاری منچستر یونایتد آن قدر تغییر کرد که قابل مقایسه نبود. در سال آخر حضور من در این باشگاه درآمد یونایتد به ۳۶۳ میلیون پوند رسید. هرچند موفقیت تیم در میدان، بنیان این رشد مادی بود، اما رشد تجاری، مسئولیت رئیس و مدیر اجرایی باشگاه بود. سازمانی که حالا تعداد ۸۰۰ نفر را در استخدام خود داشت.


فوران اطلاعات:


امروزه اطلاعات به اندازه ای فراوان است که آدم در سیل اطلاعات غرق می شود. من هیچ وقت از تحلیل ویدئویی استفاده نکردم. هرچند که تحلیل ویدئویی ابزاری مفید است، اما باعث می شود آدم همین طور پشت سر هم ساعتها محو تماشای مسابقات فوتبال شود. به همین خاطر من بیشتر به چشم های خودم اتکا می کردم.

من اطلاعات را در دو دسته طبقه بندی می کردم: اطلاعاتی که حاضر به فاش سازی شان بودم و اطلاعاتی که حاضر نبودم حتی به مادر بزرگم بگویم.


حفظ اسرار:


هرچند که من آدم گشاده رویی هستم و از به اشتراک گذاری اطلاعات و تجربیاتم با دیگران استقبال هم می کنم، اما در مورد بعضی چیزها همیشه جانب احتیاط را نگه داشته ام چون حفظ رازداری و حفظ اسرار، اسلحه قدرتمندی است. شعار من این بود: هیچ چیزی به دیگران نگو!

 

منبع: کتاب رهبری نوشته سرالکس فرگوسن است ترجمه هنگامه خدابنده این کتاب در ۱۳ فصل و ۳۷۶ صفحه به همت انتشارات الماس پارسیان در سال ۱۳۹۶ منتشر شده است.

تهیه و تنظیم مجید کرامتی مقدم  (کانال مهارتهای روانی)

 

توضیح تکمیلی و نقد (مجید کرامتی مقدم):


لازمه موفقیت در هر کاری نوآوری و به روز بودن است. هر سازمان برای اینکه بتواند در دنیای رقابت از قافله عقب نماند، چاره ای جز به روز بودن و انجام کارهای جدید نیست.


در محیط ورزشی با رشد دستگاه های تمرینی، ریکاوری، علم تمرین و علم تغذیه به قدری پیشرفت کرده است که نمی شود با روش های سنتی نتایج دلخواه را به دست آورد.


دسترسی آنلاین به اخبار، اطلاعات، شیوه های نوین تمرینی، نتایج دیگر رقبا و تبادل نظر با دیگران تفاوت دنیای امروز با دهه های قبل است.


تشکیل کار گروه های مختلف از منابع انسانی که تخصص های ویژه دارند تا کارهای ساده تر در باشگاه ها یک مجموعه را گرد هم آورده است که بی شباهت به سازمان های تجاری بین المللی نیست.


فرگوسن در پایان این فصل از حفظ اسرار سخن گفته که می تواند الگوی خوبی برای سازمان ها و باشگاه های داخلی کشورمان باشد.


جایی که حتی ریز مکالمات در کسری از ثانیه به بیرون درز پیدا می کند، از رختکن تیمهای ورزشی تا جلسات هیات مدیره، رایزنی برای انتخاب بازیکن یا مربی و….


تبعات این نشتی اطلاعات بی اعتمادی به همدیگر، نتایج ضعیف، پیش بینی اقداماتی که اغلب با شکست مواجه خواهند شد را در پی دارد.


طی چهار دهه اخیر فقط گران شدن شبانه سه برابر بنزین در کشور بود که با اتحادی بی سابقه از سوی مسئولین ما از تاریخ اجرایش خبری به بیرون مخابره نشد وگرنه بقیه اسرار همه نهادها و سازمانها خیلی راحت در اختیار همه قرار می گیرد.



 نقدی بر کتاب:رهبری/ الکس فرگوسن / فصل یازدهم (نقد: مجید کرامتی مقدم)

 

مهارت‌های روانی | mentalskills

«مهارت‌های روانی» پایگاهی جامع و صمیمی برای رشد و توسعه فردی و اجتماعی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا