روانشناسی اجتماعیروانشناسی شخصیت

بشر به گوگل دروغ نمی گوید

بشر به گوگل دروغ نمی گوید


مهارت های روانی |  محقق و نویسنده امریکایی Stephens-Davidowitz معتقد است گوگل بزرگترین آرشیو اطلاعاتی در باره روح و روان بشر می باشد. به نظر او «بشر هر لحظه در حال دروغ گفتن است ولی وقتی به سراغ موتور جستجوی گوگل می رود رفتارش صادقانه است و درد دل هایی می کند که با صمیمی‌ترین دوستاش نیز انجام نمی دهد»

او که اطلاعات و آمار 5 سال گوگل را مورد مطالعه قرار داده است می افزاید «از طریق گوگل می شود دید چه چیزی برای بشر جالب است یا نگرانش می کند و واقعا چه چیزهای ناگفته ایی در سر می پروراند»

کنجکاوی ها و جستجوهای اینترنتی در گوگل نشان می دهد بین واقعیتی که فرهنگ و رسانه ها و مذاهب تبلیغ می کنند و حقیقتی که در ذهن بشر مخفی شده است تفاوت آشکار دارد.

او بر اساس آمار و اطلاعات در کتابش «همه دروغ می گویند» نشان می دهد که مثلا مقدار حساسیت و تشویش روحی در بین مردم شهرهای کوچک و روستاهای امریکا بیشتر از مردم ساکن شهرهای بزرگ امریکا است.

از نظر Stephens-Davidowitz میلیاردها سئوالی که بشر مدام از گوگل می پرسد مثل یک سرم دیجیتالی است که در شریان های بشر وجود دارد. از نظر او بزرگترین موردی که افشا کننده ذات بشر می تواند باشد جستجوی اینترنتی افراد در باره سکس است.

برای مثال، افرد متاهل در یادداشت هایی که در شبکه های اجتماعی می گذارند یک تصویر خوب از همسرشان بازتاب می دهند ولی در جستجوی گوگل به دنبال انواع نیت های بد و مرض و ضعف در همسران شان می گردند.

آمار گوگل صریحا نشان می دهد که برداشت های عمومی که همه ما با آنها خو کرده ایم و بزرگ می شویم وجود کم رنگ تری در واقعیت دارند و سلیقه ها و دغدغه های بشر چیز دیگری است.

به نظر Stephens-Davidowitz آمار پورن دیدن و سلیقه مردم جهان در سنین و موقعیت های اجتماعی، راستگوترین سنجش درباره اخلاق و حقیقت بشری است. چون آدمها در حین مصاحبه یا سنجش در باره مسائل خصوصی، تمایل کمتری به حقیقت گویی دارند. اما در خلوت خویش، به جستجوی علائق واقعی شان خواهند بود.

بشر به گوگل دروغ نمی گوید

نوشته های مشابه

مهارت‌های روانی | mentalskills

«مهارت‌های روانی» پایگاهی جامع و صمیمی برای رشد و توسعه فردی و اجتماعی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا